64.jpg
Био продукти

Бразилски орех: всичко, което трябва да знаете

Biopedia
21 Ноември 2022
5 мин


Бразилският орех е ядливо семе от плодовете на бразилското орехово дърво. Дървото с видово име Bertholletia excelsa е голямо тропическо вечнозелено дърво, което произхожда от гори на река Амазонка.

Плодът е кръгъл, с дебела твърда черупка и съдържа между 18 и 24 семена или ядки, които също имат дървесна, набръчкана черупка. Можете да намерите обелени и необелени семена и да ги консумирате пресни. Бразилският орех е отличен източник на протеини, фибри, витамини и минерали.

Освен това той е много калоричен, така че вероятно трябва да се ограничите само до няколко ядки на ден. Преимуществата за здравето от бразилския орехи включват намаляване на възпаленията в организма, подобряване на сърдечното здраве, регулиране на теглото и други. Прочете цялата статия, за да разберете кои са останалите ползи от редовното консумация на тези ядки.

#1 Бразилският орех подпомага здравето на щитовидната жлеза


Щитовидната жлеза е с най-високо съдържание на селен в сравнение с всеки друг орган в тялото. Селенът се свързва с други молекули в жлезата и помага на организма да създава и използва хормоните на щитовидната жлеза.

Изследванията свързват проблемите с щитовидната жлеза с недостига на селен. Проучванията показват също, че хората с нарушения в работата на щитовидната жлеза могат да увеличат приема на селен чрез добавяне на бразилски орех.

#2 Може да помогне за предотвратяване на сърдечни заболявания


Бразилският орех съдържат калций, калий и магнезий. Тези три минерала помагат за регулиране на кръвното налягане. В допълнение, разтворимите фибри в ядките могат да помогнат за понижаване на нивата на LDL холестерол. Антиоксидантите в бразилския орех намаляват увреждането на свободните радикали и намаляват риска от сърдечни заболявания.

#3 Борба с възпалението


Подобно на повечето други ядки, бразилският орех съдържа моно- и полиненаситени мастни киселини, които помагат в борбата с възпалението. Селенът в ядките също помага в борбата с възпалението.

Проучванията са установили, че яденето само на един бразилски орех на ден може да има противовъзпалителни ползи. Установено е, че дори една порция бразилски орех намалява дълготрайното възпаление

#4. Бразилските орехи могат да помогнат при лечението на рак


Селенът в бразилските орехи може да се използва за намаляване на риска от рак и подобряване на резултатите от лечението. Установено е, че елаговата киселина в ядките проявява противоракови и антимутагенни свойства.

#5 Бразилските орехи подпомагат процеса на отслабване


Бразилските орехи са богати на фибри, които могат да ви накарат да се чувствате сити и да обезсърчат преяждането. Ядките също са богати на аргинин, аминокиселина, която може да помогне за загуба на тегло чрез насърчаване на увеличен разход на енергия и изгаряне на мазнини.


Селенът в бразилските орехи участва в много метаболитни процеси. Поддържа метаболизма ви да работи ефективно и това помага за изгарянето на максимални калории.

#6 Укрепване на имунитета


Селенът в ядките носи съобщения от различни имунни клетки, които в крайна сметка координират правилния имунен отговор. Без селен това може да не се случи толкова ефективно. Друг минерал в бразилските орехи, цинкът, също повишава имунитета и унищожава патогените.

#7 Бразилските орехи поддържат здравето на мозъка


Едно проучване установява, че по-възрастните хора, които консумират само един бразилски орех дневно в продължение на шест месеца, виждат по-добри вербални способности и пространствени умения. Селенът в ядките повишава антиоксидантната активност и предпазва мозъка от увреждане.


Елаговата киселина в ядките има противовъзпалителни ефекти, които могат да предпазят мозъка. Селенът също така може да повиши настроението и да помогне за предотвратяване на депресия. Доказано е, че минералът повишава нивата на серотонин, което води до по-добро настроение.

#8 Помощ при храносмилането


Бразилският орех е източник, както на разтворими, така и на неразтворими фибри. Разтворимите фибри привличат вода, превръщайки се в гел и забавяйки храносмилането. Неразтворимите фибри добавят обем към изпражненията и помагат на храната да премине през стомаха и червата.

#9 Увеличете нивата на тестостерон


Проучванията потвърждават връзката между селен, цинк и тестостерон. Установено е също, че мъжете, които са били безплодни, имат ниски нива на селен.

#10 Бразилските орехи подобряват сексуалното здраве


Ядките играят роля в хормоналното здраве. Установено е, че добавянето на селен подобрява броя на сперматозоидите и подвижността на сперматозоидите. Тези ядки също могат да помогнат за лечение на еректилна дисфункция.

#11 Помага за лечение на акне


Селенът в ядките подобрява еластичността на кожата и облекчава зачервяванията и възпаленията. Минералът също така помага при образуването на глутатион, който неутрализира свободните радикали, които причиняват акне.

#12 Допринасят за растежа на косата


Дефицитът на селен може да доведе до загуба на коса. Това е така, защото минералът помага на тялото ви да преработи протеините, необходими за растежа на косата.


Loading...
Споделяне

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!