glavna.jpg
Био здраве

Природни средства за здрав сън

Biopedia
06 june 2022
5 мин.

На всеки то нас се случва да прекараме по някоя безсънна нощ. Безсънието може да е причинено от редица фактори. Един от основните причините ли на безсъние е стресът. За жалост, колкото и да се стремим да избягваме стреса, понякога се случва да преживяваме някои ситуации по-интензивно и с повече притеснение. Когато безсънните нощи се случват по-често от нормалното и започват да влияят на качеството на нашия живот, тогава вече често говорим за състояние наречено инсомния. 

От инсомния страдат много хора, а дори и да не сте сред тях, със сигурност ви се е случвало поне веднъж да се въртите цяла нощ в леглото без успех и без бленуваното заспиване. В такива случаи хората се обръщат за помощ към природни средства за здрав сън. Ние от “biopedia.bg”, подбрахме полезна информация за това как напълно безопасно и здравословно можете да си осигурите качествена почивка.Природни средства за здрав сън

Природни средства за здрав сън – какво представляват?

За тях ще говорим в тази статия – природи средства за здрав сън, които са естествените помощници за качествена и пълноценна почивка. Такива средства с натурален произход много често касаят начина на хранене и нашата ежедневна активност. Промяна в начина на хранене и начина на живот много често могат да променят качеството на съня. На пазара се предлагат фармацевтични продукти, които да помагат заспиването, но преди да прибегнете до тях, препоръчително е първо да опитате с природни средства за здрав сън, много често те са много по-ефективни и със сигурност са по-безопасни за прием. Природните средства за сън са по-здравословни, имат много по-малко или никакви странични ефекти, по-евтини са и достъпни. 

Природни средства за здрав сън

Природни средства за здрав сън – мелатонин

Мелатонинът е едно от най-популярните природни средства за здрав сън. Той е особено ефективен при загуба на сън след пътуване и при промяна на часови зони, а също и при работа с нощни смени. Мелатонинът регулира съня и нуждата на организма от такъв. Той всъщност е естествен човешки хормон, който се произвежда от тялото. Той регулира цикъла сън-събуждане в мозъка. Тялото произвежда мелатонин през нощта, когато светлината е оскъдна или липсва. Този хормон е препоръчителен за употреба при състояния, при които естественото производство на мелатонин спада. Такива са напредване на възрастта, проблеми с настроението като депресивни състояния, при синдром на отложената фаза на заспиване, когато заспиваме късно и се събуждаме рано, в случаи на пътуване, когато цикълът на съня е нарушен от смяна на часовите зони.

Природни средства за здрав сън

Природни средства за здрав сън – медитация и техники за релаксация

Медитацията е още едно от натуралните природни средства за здрав сън. Честото практикуване на медитация помага за контрол и забавяне на дишането, а също и за редуциране на хормоните на стреса, като например кортизол. Медитацията и техниките за релаксация помагат като повишават осъзнатостта на вашето тяло, неговата релаксация, а също и успокояването на ума. Популярни видове медитация, които работят като природни средства за здрав сън включват направлявана медитация, медитация Випасана, йога нидра, техника тип сканиране на тялото.

Природни средства за здрав сън

Природни средства за здрав сън – ароматерапия

Ароматерапията е още един алтернативен метод, който се оказва много ефективен като едно от здравословните природни средства за здрав сън. Ароматерапията е наука за това как ароматите влияят на нашето настроение и емоции. Един от най-популярните аромати, които спомагат заспиването е лавандулата. Лавандулата доказано релаксира и отпуска тялото и съзнанието и спомага за по-бързо заспиване. Други ароматни масла, които може да използвате преди сън, за да осигурите качествена и пълноценна почивка, са тези от лайка, пачули и иланг-иланг. 
 44.jpg

Природни средства за здрав сън – триптофан

Триптофанът е популярна аминокиселина, с която тялото може да се сдобие при консумация на някои храни. Това е натурална аминокиселина и тя изиграва ключова роля в изграждането на серотонина. Серотонинът се преобразува в мелатонин от тялото в съответните часове за сън. Триптофанът може да бъде намерен в задоволителни количества в кафявия ориз, пълнозърнестият овес и царевицата. Ето защо се препоръчва повишената консумация на тези полезни въглехидрати, за да си осигурите качествен сън и почивка.


45.jpg

Природни средства за здрав сън – магнезий

Магнезият е минерал, който е един от най-успешните и ефективни природни методи за борба с безсънието. Магнезият е натурален седатив, като основната му функция е да противодейства на ефектите на хормона на стреса – кортизол. Кортизолът обикновено оказва вредно влияние на съня и нарушава качеството му или причинява липсата му. Освен за по-здрав сън, магнезият е доказано природно средство, което помага при запек и нарушено храносмилане, при мускулни крампи, при тревожност и лесно раздразнителност. Храни, които са богати на магнезий са листните зеленчуци, бобови растения, пшеница, бадеми, индийско кашу, меласа, мая, пълнозърнести продукти.

Всеки обича да похапва бисквити? А био бисквити? Научете всичко интересно, а също и най-лесната рецепта за био бисквити.
Виж най-лесната рецепта

При нарушения в съня и невъзможност да си починете качествено и пълноценно през нощта, доверете се на природните средства за сън пред фармацевтичните такива. Много често се оказва, че първите са по-ефикасната алтернатива, а и със сигурност са по-здравословната. 

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!