Неозаглавен дизайн (2).png
Био здраве

Магнезий – кога и защо да приемаме добавки с магнезий

Biopedia
30 Септември 2022
9 мин.

Магнезият е минерал, който е от решаващо значение за правилното функциониране на организма. Магнезият поддържа кръвното налягане нормално, костите здрави и сърдечния ритъм стабилен. Експертите твърдят, че много хора по света в днешно време не консумират достатъчно храни богати на магнезий.

Възрастните, които приемат по-малко от препоръчителното количество магнезий дневно, са по-застрашени от развитие на възпаления в организма. Възпалението от своя страна е свързано със сериозни здравословни състояния като сърдечни заболявания, диабет и някои видове рак. Освен това ниският магнезий изглежда е рисков фактор за остеопороза.

Има някои доказателства, че консумацията на храни с високо съдържание на магнезий и други минерали може да помогне за предотвратяване на високо кръвно налягане при хора с прехипертония. Интравенозният или инжектиран магнезий се използва за лечение на други състояния, като еклампсия по време на бременност и тежки астматични пристъпи.


Магнезият е и основната съставка в много антиациди и лаксативи. Сериозните дефицити на магнезий са редки. Те са по-вероятни при хора, които:

  • Имат бъбречно заболяване

  • Имат болест на Крон или други състояния, които засягат храносмилането

  • Имат проблеми с паращитовидната жлеза

  • Вземaт определени лекарства за диабет и рак

  • Хора в напреднала възраст

  • Злоупотребяват с алкохол


Дори и да не попадате към нито една от категориите, които изредихме по-горе, пак е възможно да страдате от дефицит на този изключително важен за здравето и функциите на тялото минерал.

В такъв случай се нуждаете от промени в начина на хранене, като наблегнете на храни, които са богати на този минерал. Освен това е препоръчително да обмислите допълнителен прием на магнезий под формата на добавки. Точно за магнезиевите добавки ще поговорим в тази статия.

Какъв магнезий да купя?

Съществуват множество различни форми и разновидности на магнезия, като повечето от тях могат да бъдат открити под формата на хранителни добавки, с които да запълните дефицитите в организма. Ето кои са те:


Магнезиев цитрат – Това е форма на минералът, която е свързана с лимонена киселина. Това е една от най-популярните разновидности на добавки. Смята се, че това е и една от най-лесните за абсорбация от организма форми. Препоръчва се за попълване на дефицитите в организма, помага при констипация, приема се и за подобряване на настроението.


Магнезиев оксид – предлага се под формата на бял прах или капсули. Абсорбира се по-слабо от чревния тракт, така че не е много ефективен за запълване на дефицитите. Използва се за лечение на краткотрайни храносмилателни проблеми, запек, мигрена.


Магнезиев хлорид - Магнезиевият хлорид се абсорбира лесно при перорален прием и се използва за лечение на киселини, констипация и ниски нива на магнезий. Освен това локалното му прилагане може да помогне за облекчаване на мускулната болка, но не и да повиши нивата на магнезий в организма.


Магнезиев лактат - Магнезиевият лактат е ефективен като хранителна добавка и вероятно е по-щадящ за вашата храносмилателна система. Може да е по-подходящо за тези, които не понасят други форми или трябва да приемат особено големи дози.


Магнезиев малат - Магнезиевият малат се абсорбира лесно и може да има по-слаб лаксативен ефект от другите форми. Препоръчва се при хронични заболявания като фибромиалгия или хронична умора.


Магнезиев таурат - Магнезиевият таурат може да бъде най-добрата форма за управление на висока кръвна захар и високо кръвно налягане.


Магнезиев L-треонат - Магнезиевият L-треонат може да поддържа здравето на мозъка, потенциално подпомагайки лечението на разстройства като депресия и загуба на паметта.


Магнезиев сулфат - Магнезиевият сулфат или английската сол често се разтваря във вана с вода за релаксация при стрес и болки в мускулите.


Магнезиев глицинат - Магнезиевият глицинат често се използва заради успокояващия си ефект за лечение на тревожност, депресия и безсъние.


Магнезиев оротат- Магнезиевият оротат може да укрепи здравето на сърцето чрез подобряване на производството на енергия в тъканите на сърцето и кръвоносните съдове.

Кога се приема магнезий – сутрин или вечер?



Това наистина зависи от това за какво приемате магнезиеви добавки. Ако страдате от лош сън, вероятно е препоръчително да го приемате точно преди да си легнете. Но ако търсите нещо, което да ви помогне със стреса и безпокойството, за да ви даде малко умствена яснота, фокус и енергия, тогава най-добре е да приемате добавките сутрин.


Като се има предвид всичко това, магнезият е адаптоген, той ще работи там, където тялото ви се нуждае от него. Така че, например, ако примате добавките сутрин, това няма да ви направи сънливи. Просто ще ви даде много енергия.

Но когато тялото ви просто се изключи през нощта, тогава очевидно това е страхотно време да приемате добавките, за да ви помогне да си починете или да спите добре. Най-точният отговор е, че можете да го приемате по всяко време през деня, а и можете да разделите дозата си.

Колко дълго се приема магнезий?

Отново, няма точен и конкретен отговор колко дълго може да приемате магнезий и това да е безопасно за вашия организъм. Въпреки че предозиране с магнезий може да се случи в много редки случаи при възрастните, все пак следете за симптоми като диария, гадене, болки в корема.


Те са достатъчно сигурен знак, че е време да преустановите приема на магнезий и да си починете временно от добавките. Нивата на магнезий на всеки човек и организъм са нещо много индивидуално. Някои хора страдат от много голям дефицит, докато други имат нужда от съвсем мъничко, за да върнат тялото си във форма. Приемайте магнезия винаги така и за толкова време, колкото ви е предписано и препоръчано от вашия лекар или фармацевт.

Липса на магнезий - симптоми

Магнезиевият дефицит е състояне, при което тялото не получава целия магнезий, от който се нуждае за своето здраве и нормалното протичане на всички жизнени функции.

Здравословните проблеми, свързани с магнезиев дефицит са редки, но ако нивата на магнезий са ниски в дългосрочен план поради други здравословни състояния като алкохолизъм или прием на някои лекарства, може да сте изложени на по-голям риск. Магнезиевият дефицит може да доведе до здравословни проблеми, включително:

• високо кръвно налягане и сърдечни заболявания

• диабет

• остеопороза

• мигренозно главоболие

А ето и кои са най-честите симптоми на магнезиев дефицит, за които да внимавате:


• загуба на апетит

• гадене и повръщане

• умора и слабост

• треперене

• чувство на бодежи в крайниците

• мускулни спазми

• свръхвъзбудимост

• сънливост

• анормален сърдечен ритъм

Loading...
Споделяне

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!