Био здраве

Хранене при алергия – полезни хранителни навици, с които да намалите симптомите на алергия

Biopedia
29 Ноември 2022
5 мин

Някои храни могат да ви помогнат да се чувствате по-добре, ако страдате от алергии, докато някои храни могат да влошат ситуацията ви. Ето защо е много важно да разбирате в дълбочина правилното хранене при алергия, така че да си осигурите максимален комфорт и добро здраве.

Ако страдате от сърбящи очи, хрема и запушен нос поради алергии или задух и хрипове от астма, вашият лекар най-вероятно ще ви предпише един от различните видове антихистамини, деконгестанти, кортикостероиди, бронходилататори и други лекарства, за да укротите симптомите на алергията и да се наслаждавате на повече комфорт и по-добро здраве.

Въпреки това, приемът на медикаменти са само част от цялото уравнение, през което е изправен човек, страдащ от алергии. Често се оказва, че важно парче от пъзела е правилното хранене при алергия.

Правенето на само няколко прости промени в начина ви на хранене също може да ви помогне да се почувствате по-добре. По-надолу ще откриете няколко полезни навици и ефективни съвети за правилно хранене при алергия.

Хранене при алергия – прием на зелен чай

Чаят, особено когато става въпрос за зеления чай, независимо с или без кофеин, е много добър избор за хора, страдащи от алергии. Като общо, чаят съдържа естествени антихистамини, което го прави чудесно допълнение към вашата диета за намаляване на симптомите на алергията, от която страдате.


Хистаминът е химикал, който тялото ви освобождава по време на алергични реакции. Специалистите препоръчват по-специално консумация на зелен чай сутрин след ставане, за да може моментално да се намали или предотврати сутрешното кихане и запушване на носа.

Хранене при алергия – избягване на пикантни храни при високи нива на полен

Някои хора със сезонни алергии могат да се насладят на пикантна азиатска кухня или горещи мексикански ястия през част от годината, но не и когато високият брой полени във въздуха отключва техните симптоми на алергия.


Това е така, защото пикантните храни създават „изливане на хистамин“, което може да доведе до много дискомфорт когато се добави към хистамина, произведен от вашите сезонни алергии. Когато симптомите на алергия се засилват, пропуснете пикантните храни, колкото и да са ви любими те.

Хранене при алергия – преминете на средиземноморска диета

Има някои изследвания в подкрепа на идеята, че спазването на средиземноморска диета увеличава шанса на човек да контролира астмата и други алергични състояния, засягащи дихателната система. Тази диета включва много плодове, зеленчуци, боб, пълнозърнести храни, риба и зехтин и значително по-малко количество месо.


Хранене при алергия – не консумирайте сурови храни

Наред с други сурови храни, пресните ябълки или пестицидите върху марулята в салатата ви могат да провокират вашите алергии. По време на разгара на сезона на алергиите, когато симптомите наистина ви притесняват, оставете за кратко настрана пресните храни от ежедневието си и се придържайте към консервирани и варени храни, предлагат специалистите в областта.


Готвенето на храни намалява риска от развитие на симптоми на алергия. Така че преминаването, да речем, от пресни ябълки към ябълково пюре или печени ябълки с мед и канела може да помогне и все пак ще можете да се насладите на вкуса и ползите от консумацията на любимите ви плодове и зеленчуци.

Хранене при алергия – хапвайте уасаби

Уасаби е пикантната зелена паста, която се сервира със суши в японските ресторанти. За много хора консумацията й е непосилна поради факта, че уасаби е наистина люта паста, особено за вкуса на българите. Въпреки това точно тя може да ви помогне да отпушите носа си и да дишате по-добре, когато имате симптоми на алергия като хрема и запушен нос.


Така че следващият път, когато носът ви е силно запушен, отидете в суши ресторант за малко уасаби. Може да свърши работа, ако можете да понесете пикантността му. Този метод обаче не е гарантиран, тъй като уасабито също има потенциала да отприщи повече свързан с алергията хистамин във вашето тяло.

Хранене при алергия – хапвайте кисело мляко

Силно се препоръчва на хората със симптоми на алергии да добавят кисело мляко и други източници на пробиотици към ежедневното си хранене. За хашите ширини това не е никак сложно начинание, защото киселото мляко е разпространен и обичан продукт в България.


Пробиотиците са известни като „приятелски бактерии“. Обикновено те са посочени на етикетите на различните хранителни продукти като lactobacillus или bifidobacterium и са подобни на бактериите, открити в храносмилателния тракт на човека.

Пробиотиците, които можете да получите от кисело мляко, мисо, кимчи, ферментирало мляко и хранителни добавки, могат да помогнат за регулиране на имунната ви система, така че да имате по-малко и по-слаби симптоми на алергия.

Хранене при алергия – консумирайте по-малко сол

Проучванията са установили, че диета с по-високо съдържание на сол може да бъде свързана с по-тежка астма. На фона на това, други проучвания са установили, че диетата с ниско съдържание на сол може да подобри белодробната функция, да намали симптомите на астма и други алергии, свързани с респираторната система и да намали нуждата от лекарства при хора с астма.


Добрите начини за намаляване на солта във вашата диета включват консумацията на много пресни зеленчуци и намаляване на преработените храни като консервирани храни и полуготови ястия.

Коментари

Споделяне

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!