ТОП 5 сайтове Направи си сам.png
Био здраве

Здравословен хранителен режим

Biopedia
11 july 2022
10min

В света на уелнеса, няма нищо по-объркващо от диетите и здравословните хранителни режими. Разбира се, отново и отново ни се казва, че единственото нещо, което наистина работи, е правилното хранене и упражненията (и търпението разбира се). И все пак, ние все още сме готови да слушаме и да опитваме всеки нов здравословен хранител режим с надеждата, че той е този, който ще промени всичко. Обикновено не се получава точно така.

Сертифицираните диетолози споделят, че най-добрия хранител режим е този, който отговаря на вашите уникални нужди, предпочитания, метаболизъм и начин на живот. Важно е да уважавате своята био-индивидуалност и да следвате подход, който ви кара да се чувствате най-добре. Ето защо се допитахме до експерти в областта на здравословното хранене и събрахме на едно място най-популярните здравословни хранителни режими.

Алкален хранителен режим

Алкалната диета включва консумация на алкални храни, за да поддържате нивата на pH на тялото си между 7,35 и 7,45 (14,0 е чисто алкално, 7,0 е неутрално, а 3,0 е киселинно), като се избягват храни, които стават киселинни, след като се разградят. Твърди се, че този здравословен хранителен режим подобрява паметта и повишава енергийните нива, като същевременно предотвратява главоболие и подуване на корема. В диетата присъстват пресни плодове (включително цитрусови), зеленчуци, ядки и бобови растения. Въпреки това, не можете да ядете пшеница, тестени изделия, месо, риба, миди, млечни продукти, чай и кафе, захар или алкохол. При стартиране на хранене по този здравословен хранителен режим, вероятно ще ви трябва малко повече време да се адаптирате. Диетолозите споделят от практиката си с клиенти, че ограниченията често са трудни за спазване в началото, тъй като при алкалния режим глутенът, преработени храни, алкохолът и кофеинът се изключват напълно. Допустима е консумацията на месо само от време на време. Въпреки това, ако вече се придържате към растителна диета, може да е по-лесен преход.

Здравословен хранителен режим: Веган

Да ставаш веган? Тази растителна диета придоби голяма популярност през последните няколко години. Това включва изключване на всички животински продукти, което означава, че млечните също трябва да бъдат спрени, не само месото и рибата. За да осигурят здравословен хранителен режим, веганите трябва да консумират ястия, които съдържат протеини, въглехидрати, зеленчуци и здравословни мазнини. Диетолозите напомнят, че този режим на хранене крие рискове от недостиг на хранителни вещества, ако не се извършва правилно, включително витамин B12, витамин D, желязо, калций и цинк. Може да е добра идея да допълните хранителния режим с мултивитамини, за да сте сигурни, че получавате всички храненето, от което се нуждаете. Маслата от тофу и ядки са задължителни и не забравяйте да научите как правилно да консумирате протеини на тази диета.

Интермитентно гладуване (Фастинг)

Интермитентното гладуване придоби голяма популярност през последните 2-3 години. Идеята е, че прекарвате дълги периоди без храна, но все пак не се лишавате. По този начин вашият прием на калории е ограничен, но все пак не се чувствате ограничени. Може да е необходим калориен дефицит, за да отслабнете, но това до голяма степен зависи и от нивото на активност. Прекъснатото гладуване може да доведе до загуба на тегло, но също и до повишени нива на енергия и намаляване на стреса. За да направите това успешно, искате да следвате определен здравословен хранителен режим. Много хора избират да гладуват 16 часа, последвани от прозорец от осем часа хранене. Идеята е, че когато тялото ви усвоява храната, вие не горите мазнини. За да се стигне до прозореца за изгаряне на мазнини, човек трябва да даде време на тялото да се усвои напълно, преди да яде следващото си хранене.

Кето хранителен режим

Кетогенната диета е, за да се опрости, диета, която предвижда намаляване на въглехидратите, за да се гарантира, че тялото произвежда самостоятелно и без да прибягва до външна помощ глюкозата, от която се нуждае, за да оцелее. По подобен начин тази схема има за цел да гарантира, че всички мазнини, съдържащи се в мазнините, се консумират под формата на енергия. Кетогенния режим на хранене се състои от 70-75% мазнини, 20-25% протеини и 5-10% въглехидрати. Средно нормален човек, който приема между 1800 и 2000 калории на ден, трябва да приема максимум 50 грама дневно въглехидрати, за да спазва правилно този здравословен хранителен режим. Изхождайки от това предположение, преминаваме към значението на думата „кетогенен”. Нарича се кетогенен, защото за да функционира, той трябва да произвежда „кетони“, тела, които произлизат от липиди и които обикновено се произвеждат от тялото и след това се изхвърлят. След кето, вместо това, кетоните се произвеждат в количества, много по-високи от нормата, за да започне процеса на кетоза. Кетозата се определя като момент, в който тялото вече не зависи от въглехидратите, за да оцелее, а напротив, трябва да изгаря мазнините, за да оцелее. Когато приемът на въглехидрати се намали и консумацията на добри мазнини се увеличи, се произвеждат повече кетони, които се използват за производство на енергия и за да позволят на тялото да оцелее (и да отслабне).


Още интересна информация:

Безглутеново брашно

Фитнес режим за отслабване

Споделяне

Коментари

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!