66.jpg
Био здраве

Витамини против косопад, които ще направят косата Ви здрава и блестяща

Biopedia
23 ноември 2022
15мин.

Според Американската академия по дерматология при разресване на косата е нормално да се отделят между 50 и 100 косъма дневно.
Въпреки това, ако косопадът ви се появява редовно, причината може да е в други фактори- генетични фактори, медицински състояния, стрес или недостиг на витамини. Диетата играе решаваща роля за развитието на здрава коса.
Ако изпитвате сериозен недостиг на основни хранителни вещества, това може да доведе до косопад. С подходяща диета обаче можете да имате по-гъста и здрава коса.
Продължете да четете, защото предстои най-интересното! Ще ви разкрием 7 витамина против косопад, които ще направят косата Ви здрава и блестяща.

Биотин

Биотинът, известен също като витамин В7, стимулира производството на кератин, за да увеличи растежа на фоликулите.
Недостигът на биотин се среща рядко, като най-често се диагностицира недостиг на биотинидаза.
Този витамин се съдържа в много храни, включително яйца, месо, риба, ядки, яйца, сладки картофи и семена. Препоръчителният прием е 30 микрограма дневно за възрастни.

Витамин А

Космените клетки са най-бързо растящата част от тялото. Затова е логично витамин А да е идеалното гориво за този растеж. Когато тялото ви абсорбира витамин А, то произвежда себум.
Това е мазна субстанция, която овлажнява скалпа, поддържайки го и космените фоликули здрави. Витамин А е още едно средство, което помага против косопад.
Ако искате да консумирате повече храни, богато витамин А, трябва да се насочите към такива, които имат с високо съдържание на бета-каротин, който се превръща във витамин А- сладки картофи, тиква, моркови, спанак и зеле.
Този витамин се съдържа и в маслото от черен дроб на треска, яйцата, киселото мляко и млякото.
Препоръчителният дневен прием на витамин А е до 900 микрограма за мъжете и 700 микрограма за жените.

Витамин С

Оксидативният стрес е един от основните фактори, които допринасят за косопада. Това се случва, когато в тялото ни има дисбаланс на свободните радикали и антиоксидантите. Решението е да се консумират храни с витамин С.
Освен против косопада този витамин помага на организма да произвежда колаген (предпазва косата от преждевременно посивяване) и да усвоява желязото, което подпомага растежа на косата. Витамин С се съдържа в цитрусовите плодове, чушките, ягодите, доматите и гуавата.
Дневният прием на витамин С е до 90 милиграма на ден за възрастни мъже и 75 милиграма за възрастни жени.

Витамин D

Недостигът на витамин D може да доведе до състояния на косопад, като алопеция, косопад при жените и прекомерно оплешивяване. Тези изчерпвания са по-чести при хората на възраст 65 и повече години.
За да си набавите повече витамин D, можете да включите в диетата си мазна риба, масло от черен дроб на треска, обогатени храни (зърнени храни, яйца, хляб, кисело мляко) и гъби. Освен това можете да се насладите на обедните слънчеви лъчи.
Препоръчителната доза за възрастни е 600 IU витамин D. Приемането на твърде много витамин D може да доведе до гадене, загуба на тегло, дезориентация и проблеми със сърдечния ритъм.

Витамин Е

Витамин Е съдържа същите антиоксидантни свойства, каквито притежава и неговият аналог витамин С. Това означава, че той може да ограничи оксидативния стрес, като балансира нивото на електроните в свободните радикали. Хората, които са по-податливи на недостиг на витамин Е, са тези със заболявания като болестта на Крон или кистозна фиброза.
Витамин Е е ефективен метод против косопад. Малко проучване показва, че при хората, приемали добавки с витамин Е в продължение на осем месеца, растежът на косата се е увеличил с 34,5%. Витамин Е се съдържа в слънчогледовите семки, спанака, авокадото и бадемите.
Ако планирате да приемате добавки, препоръчителната доза е 15 милиграма дневно.

Желязо

Желязото стимулира производството на хемоглобин- протеин, който се съдържа в червените кръвни клетки на тялото ви. Тези клетки разпределят кислорода между клетките в цялото тяло, като подпомагат тяхното възстановяване и растеж. Недостигът на желязо може да доведе до косопад, като най-податливи са жените.
Желязото се съдържа в храни като яйца, червено месо, леща, спанак, стриди и миди. Препоръчителният дневен прием на желязо е 45 милиграма. Имайте предвид, че приемането на твърде много желязо може да доведе до запек, болки в стомаха и повръщане.

Цинк

Цинкът подпомага растежа на косата и поддържа добрата работа на мастните жлези около фоликулите. Ако имате недостиг на цинк, може да се появи косопад. Най-податливи на недостиг на цинк са хората, които прекаляват с алкохола, болните от болестта на Крон, бременните и кърмачките, както и тези с хронични бъбречни заболявания.
Цинкът се съдържа в обичайни храни като говеждо месо, спанак, пшеничен зародиш, тиквени семки, стриди и леща. Препоръчителната дневна доза желязо е 11 милиграма за мъжете и 8 милиграма за жените. Приемането на цинк в прекомерни количества може да доведе до загуба на апетит, спазми и главоболие.

Витамините могат да възстановят увредената коса, да предотвратят преждевременното ѝ стареене, да намалят косопада и да подобрят растежа и обема ѝ. Те обаче не са универсално решение. Ако косопадът е причинен от стресова среда, основни заболявания или генетика, трябва да се консултирате с вашия лекар, който може да изготви целеви план за лечение, включващ витамини.

Loading...
Споделяне

Последвай ни

Instagram лого

biopedia

ПОЗДРАВЛЕНИЯ!

Благодарим Ви, че сте част от нашето БИО семейство!